BUSINESS MASTER IN REVENUE MANAGEMENT & CHIA CERTIFICATE – SOLD OUT
CI DISPIACE, PURTROPPO NON È PIÙ POSSIBILE ISCRIVERSI AL MASTER - CI VEDIAMO ALLA PROSSIMA EDIZIONE 2023
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Il nostro corso è rivolto a manager e imprenditori delle strutture ricettive italiane con l’obiettivo di colmare il gap di competenze nell’area del revenue management e del miglioramento delle performance, anche attraverso l’utilizzo strategico di piattaforme di business intelligence ovvero a persone che lavorano nell’ambito dell’hotellerie e dell’ hospitality. Ti verranno insegnate delle strategie, tecniche e strumenti attraverso i quali potrai sviluppare il tuo know how.
Il programma contiene momenti di simulazione su scenari didattici.
L’obiettivo del corso è di trasferire una conoscenza teorica quanto basta per rendere consapevoli, e pratica per mettere in grado di essere autonomi ed efficaci in tempi rapidi. Il punto di forza è che il nostro metodo non si basa su aspetti puramente accademici ma su esperienze collaudate, provate e applicate direttamente nell’ambito alberghiero in molti anni di attività, con risultati misurabili, per consentire di massimizzare i risultati in termini di ricavi e performance.
Il CHIA ( Certification In Hotel Industry Analitycs ) è l’unica certificazione per i professionisti del settore alberghiero e turistico focalizzata sull’analisi. Questo riconoscimento attesta una conoscenza approfondita delle basi metriche, delle definizioni, formule e metodologie utilizzate nel settore alberghiero. Chi consegue il CHIA dimostra di poter “fare i conti” ed interpretare i risultati per identificare aree di miglioramento. Dimostra inoltre di saper analizzare vari tipi di dati dell’industria alberghiera e di fare deduzioni strategiche basate su tali analisi. La certificazione comprova anche una comprensione completa del benchmarking e dei report delle performance. I partecipanti del corso acquisiscono una conoscenza del panorama attuale del settore alberghiero, inclusi gli eventi principali. Completare il corso attesta di avere un posto tra i migliori professionisti del settore alberghiero e apre le porte a future opportunità lavorative.
Certification In Hotel Industry Analitycs
- Hotel Industry Analytical Foundations
- Hotel Math Fundamentals, the metrics used by the Hotel Industry
- Property Level Benchmarking (STAR Reports)
- Hotel Industry Performance Reports
Il CHIA Certificate è ottenibile con un test online e SKL International Consulting è l’unico Authorized Instructior italiano abilitato all’ insegnamento. Il Valore della certificazione è di 300 USD inclusi nel costo del Master. L’esame del CHIA è in Inglese, il materiale di studio in Inglese, la docenza in Italiano. L’esame sarà sostenuto individualmente da remoto on line il 3 Dicembre alle ore 10:00 previa registrazione sul sito di AHLEI effettuata con l’assistenza di SKL international. Durante l’esame sarà aperto un collegamento ZOOM per supporto
Le docenze sono tenute in italiano salvo i contributi degli speaker esteri che saranno in Inglese.
PARTNER D’ECCEZIONE
CONTRIBUTO SPECIALE DI
INSIGHT DEL PROGRAMMA
OVERVIEW OF HOSPITALITY REVENUE MANAGEMENT Introduction to Revenue Management | The Practice of Revenue Management | Elements of Revenue Management | Five Practical Steps in Hotel Revenue Management | Law of Supply and Demand and Revenue Management | Revenue Management and Yield Management | History of Revenue Management | Evolution of Revenue Management as a Discipline | Evolving Components of Revenue Management | Information Technology and Revenue Management | Revenue Management and the Lodging Industry | Revenue Management Systems in the Car Rental Industry | Revenue Management Systems in the Airline Industry | Revenue Management Systems in Visitor Attractions
THE ROLE OF THE REVENUE MANAGER Revenue Management as Knowledge Work | The Role of the Revenue Leader | Important Skills Necessary for the Revenue Leader | Quantitative Skills | Communication Skills | Leadership | Team Player | Business Professionalism | Creators of Strategy | Revenue Management Organizations | On Property | Regional or Clustered Operations | Outsourced or Third-Party RM | Ethics and Revenue Management |
KEY ECONOMIC CONCEPTS FOR HOSPITALITY REVENUE MANAGEMENT Demand and Supply | Demand | Determinants of Demand. | Supply | Equilibrium Price | Willingness to Pay, Demand Function, and Optimal Price | From WTP to Demand Curve | Optimal Price and Maximum Revenue | Applying the Demand Curve to Similar Markets | Demand Curve to Demand Function | Optimal Price under Capacity Constraint | Price Elasticity of Demand | Price Discrimination | Price Discrimination, Consumer Surplus, and Ethical Considerations
FORECASTING Demand Forecasts | Forecast Categories | Forecasting Data: What Data is Available to Make a Forecast? | Historical Data | Current Data | Exogenous Information & Qualitative Forecasting | Other Data Types | Quantitative Forecasting Models | Advance Booking Models | Additive Model | Multiplicative Model | Time Series Models | Moving Average | Exponential Smoothing | Combined Models | Unconstrained Demand | Unconstraining Methods | Forecast Accuracy: How Do We Know if We’ve Done a Good Job? | What is Forecast Accuracy? | Forecasting Error Metrics | Mean Absolute Error (MAE) | Mean Absolute Percentage Error (MAPE) | Forecasting Error Summary | Technology in Forecasting | Ethics in Forecasting | Non-Hotel Forecasting |
PRICING BASICS Pricing Principles | Price: Concept and Significance | Evolution of Pricing in Hotel Revenue Management | Cost-Based Pricing | Competition-Based Pricing | Value-Based Pricing | Pricing Application | Rate Fences | Rate fences and Market Segmentation | Types of Rate Fences | Perceived Fairness | Setting Price and Selling Value | Upgrades | Complimentary Rooms | Upselling | Cross-selling |
STRATEGIC PRICING Segmented Pricing | Dynamic Pricing | Price Discounting | Profit Impact | Motives | Game Theory | Pricing Across Distribution Channels | Rate Parity | Rate Integrity |
INVENTORY MANAGEMENT Perishability | Forecasting | Demand Patterns | How to Count the House? | Tracking Reservations | Cancellations | Reservation Types and Cancellations and No Show | Cancellation Policies | Group Performance Clauses | Force Majeure | Tracking Transient Cancellation | Predicting Cancellations and No Shows | Overbooking Practices | Advantages and Disadvantages of Overbooking | Legal Implications | Last Room Availability | Inventory Control Techniques/Length of Stay Restrictions | Maximum Length of Stay | Closed to Arrival Other Inventory Control Techniques | Caution in Applying Inventory Control Techniques | Displacement Analysis | Other Factors to Consider | Ethics | Ethics of Overbooking | Technology Providers Tools | Applications for Other Areas of Hospitality | Convention Centers, and Other Meeting Venues | Resort Amenities | Restaurants |
DISTRIBUTION CHANNEL MANAGEMENT Managing Distribution Channels in the Hotel Industry | Hotel Direct Channels | Hotel Indirect Channels | Last-minute distribution | Opaque travel agencies | Flash sales websites | Vacation rentalSocial media | Room Allocation Across Distribution Channels | Pricing | Rate Parity | Pros and Cons of Rate Parity Strategy | Last-Minute Pricing | Opaque Pricing | Pricing on Flash Sales Channels | Pricing Across Different Channels | Reservation Costs | Optimize Revenue Through Distribution Channels | Managing Distribution Channels in the Restaurant Industry | Flash sales websites | Food delivery companies | Managing Distribution Channels for the Event Space | Online Reviews and Revenue Management | Main Hotel Review Platforms | Leveraging Online Reviews for Revenue Management Decisions | Search Engine Optimization | Ethics in Distribution Channel Management |
PERFORMANCE ANALYSIS Comparative vs. Trend Analyses | Comparative Analysis | Trend Analysis | Key Performance Indicators of Hotels | Competitive Sets: Resource Similarity & Market Commonality | Resource Similarity | Market Commonality | STAR Reports and dSTAR | Comp Sets and Industry Segments | Performance Metrics | Weekday/Weekend Data and Multiple Time Periods | Performance by Segmentation | Additional Revenue | How to Utilize STAR Reports | P&L Analysis | Comparative Analysis and KPIs in Non-Hotel Segments | Food and Beverage | Casinos/Gaming | Golf and Club | Spa | Cruise Industry | Meetings and Events | Ethics |
- EMAIL: contact@lucianoscauri.it
- TEL: 0247763354
Speakers
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Luciano ScauriOwner – SKL International Consulting
Luciano Scauri vanta esperienze internazionali con grandi gruppi come Four Seasons, Hilton, Boscolo Hotels, Cigahotels, Starwood, e case di indiscusso prestigio come l’Hotel Ritz di Parigi e l’Hotel De Paris a Montecarlo e Alberghi storici come l’Hotel Dei Cavalieri di Milano. Più recentemente anche diverse piccole compagnie Alberghiere Locali, si sono aggiunte al portfolio. Al suo attivo ha diverse aperture di alberghi e si è specializzato nell’ area del Revenue Management disciplina per la quale tiene conferenze a livello nazionale all’ interno delle manifestazioni di settore e Master in ambito universitario a Università di Bologna BBS, Università di Pisa, Università Suor Orsola Benincasa Napoli, IULM MIlano. Docente referente presso la IATH International Academy of Tourism & Hospitality.